Cestovní ruch v kraji nakopne výzva na sociálních sítích
Máme světový kraj. To je název on-line kampaně, která má představit zajímavá „světová“ místa v regionu a nalákat do kraje návštěvníky. V rámci kampaně startuje i výzva na sociálních sítích, kterou dnes na svém facebookovém profilu spustil hejtman kraje Ivo Vondrák. Výzvu nastartují významné osobnosti z regionu, následně se do ní mohou zapojit všichni milovníci cestování, kteří už poznali, že má náš kraj co nabídnout.
„Spousta lidí si neumí dovolenou představit bez ležení na pláži u all inclusive hotelu. Letošní léto ale bude kvůli pandemii koronaviru jiné. Pojďme to vzít jako příležitost! Náš kraj má spoustu úžasných míst, o kterých možná víme, máme to za humny, ale nebyli jsme tam buď vůbec, anebo je to už hodně dávno. Doufám, že kampaň #MameSvetovyKraj začne ve virtuálním světě žít vlastním životem, že se do ní zapojí co nejvíce lidí, kteří k nám svými tipy nalákají cestovatele i z ostatních koutů republiky,“ uvedl hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák, který výzvu odstartoval a ve videopříspěvku zve na Kozmické louky, kde se pasou divoké koně, a které svou atmosférou připomínají divoký západ. Hejtman Ivo Vondrák ve videu nominoval zpěváka Miraie. Kterou lokalitu představí a koho vyzve Mirai, to už se ukáže v nejbližších dnech.
Hlavní myšlenkou kampaně, která se šíří pod hashtagem #MameSvetovyKraj, je představit lokality v Moravskoslezském kraji, které zdárně konkurují těm světovým. Většina vybraných míst v kraji je s těmi světovými spjata nejenom podobou, ale i skrze nevšední příběhy a inspirativní osobnosti. „Jedním z našich světových míst je například zámek ve Slezských Rudolticích. Na první pohled připomíná palác ve Versailles, nicméně těch skrytých vzájemných podobností tam je více. Například v neuvěřitelných životních příbězích jejich majitelů, hraběte Hodice a Ludvíka XIV.,“ přiblížil logiku kampaně David Karčmář, ředitel krajské destinační společnosti Moravian-Silesian Tourism, pod jejíž taktovkou kampaň vznikla. Dodal, že na natáčení spotů v rámci výzvy spolupracovali studenti oboru Multimediálních technik Slezské univerzity v Opavě. Kromě sociálních sítí se turisté se světovými místy v regionu seznámí i na webové prezentaci www.mamesvetovykraj.cz.
„Sociální sítě mají velkou sílu. Lidé jsou propojení, reagují na sebe, zapojují se do výzev. Bylo by skvělé, kdyby tato kampaň strhla lavinu dalších videí a dalších pozvánek. Cestovní ruch prostě potřebuje nakopnout, tak nám s tím pomozte. Zapojte se do výzvy, udělejte si výlet na své oblíbené místo a všem ho ukažte. Náš kraj má opravdu co nabídnout a bude skvělé, když o tom dáme vědět,“ vyzval náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro cestovní ruch a regionální rozvoj Jan Krkoška.
V rámci on-line kampaně #MameSvetovyKraj připravil MS Tourism také on-line soutěže „Pozvi kámoše do kraje“, které proběhnou v červnu a červenci na facebooku Severní Morava a Slezsko. Soutěžící pod hashtagem #pozviKamose mohou sdílet svá nejoblíbenější místa v kraji. Na vítěze čeká deset tisíc korun, za které může své známé pozvat na snový výlet po kraji.