Moravskoslezský kraj představil ve Vídni to nejzajímavější z regionu
S tím nejkrásnějším a nejzajímavějším z Moravskoslezského kraje se mohli seznámit účastníci dvaadvacátého ročníku Svatováclavského posvícení ve Vídni. Akce, kterou každoročně pořádá Velvyslanectví České republiky u příležitosti svátku patrona české země sv. Václava, se těšila velkému zájmu hostů.
„Svatováclavské posvícení se ve Vídni koná každoročně, přičemž každý rok přebírá záštitu určitý region. Náš kraj byl osloven už v roce 2019, ale naše účast byla kvůli koronaviru odložena. To nejkrásnější z regionu a nejzajímavější atraktivity cestovního ruchu jsme proto mohli představit až letos,“ uvedl hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák. Dodal, že česká ambasáda ve Vídni hostila během včerejší slavnostní recepce několik stovek významných osobností.
„Zhruba pěti stovkám hostů jsme představili náš zajímavý a rázovitý kraj, který má návštěvníkům rozhodně co nabídnout, K vidění byly klobouky z Tonaku, ochutnávalo se pivo z nošovického pivovaru Radegast, nabízeli jsme tradiční nápoj s bohatou historií Kofolu nebo štramberské uši Ladislava Hezkého. Velmi se líbila možnost vyzkoušet si štípání břidlice a také doprovodný program pod taktovkou lidového souboru Valašský vojvoda,“ řekl náměstek hejtmana pro cestovní ruch Jan Krkoška. Nabídku společenského večera doplnila výstava fotografií nejoblíbenějších turistických cílů Moravskoslezského kraje a tematicky laděný foto koutek.
Součástí prezentace Moravskoslezského kraje byla i tisková konference, kterou zorganizovala krajská centrála cestovního ruchu Moravian-Silesian Tourism ve spolupráci se zahraničním zastoupením CzechTourismu v Rakousku. „Velice si cením toho, že letos přišla na Svatováclavském posvícení řada na prezentaci Moravskoslezského kraje. Myslím, že lepší načasování snad ani být nemohlo. Rakousko je jedním z našich hlavních cílových trhů a po ekonomicky náročném období ovlivněném celosvětovou pandemií má prezentace naší turistické nabídky ve Vídni ještě větší smysl než kdy jindy,“ konstatoval jednatel krajské destinační společnosti MS Tourism Petr Koudela. Kromě kampaně Máme světový kraj, projektu Technotrasa a top destinací na severní Moravě a ve Slezsku představil novou kampaň na podporu příjezdového cestovního ruchu. Ta odstartuje začátkem října.
„Kampaň jsme připravili ve spolupráci s Českými drahami, Rakouskými spolkovými drahami, turistickou oblastí Ostravsko a industriálním areálem Dolní Vítkovice. Jejím cílem je motivovat rakouské turisty k návštěvě Moravskoslezského kraje,“ přiblížil Petr Koudela novou aktivitu. „Zakoupí-li si turista z Rakouska jízdenku do Moravskoslezského kraje, respektive do Ostravy a do okolních destinací vzdálených maximálně 100 kilometrů od ní, získá 20procentní slevu na vstupné do vybraných atraktivit v našem regionu,“ vysvětlil. Míní, že Rakušany by k návštěvě severní Moravy a Slezska mohl motivovat také model Dolních Vítkovic, který bude díky spolupráci s Moravian-Silesian Tourism a Královstvím železnic vystaven v zábavním centru ve vídeňském Prateru.