V létě přijelo do Moravskoslezského kraje více než 330 tisíc turistů
Čísla Českého statistického úřadu potvrzují, že léto patří k nejsilnější turistické sezóně v kraji. V třetím čtvrtletí do regionu přicestovalo 333 733 návštěvníků, kteří se ubytovali v hromadných ubytovacích zařízeních. Průměrně v kraji turisté strávili tři noci.
„Statistiky návštěvnosti ukazují, že letní měsíce jsou v Moravskoslezském kraji turisticky nejatraktivnější. Z dlouhodobého hlediska nám návštěvnost v období červenec-září roste. Například v létě 2012 se v kraji ubytovalo 219 120 turistů, letos ve stejném období to bylo o 52 % turistů více, tedy téměř 334 tisíc návštěvníků. Léto v Moravskoslezském kraji má mnoho co nabídnout, od hojně navštěvovaných kulturních akcí přes aktivní dovolenou na horách či relax u vody, “ uvedl náměstek hejtmana kraje pro regionální rozvoj a cestovní ruch Jan Krkoška a upřesnil, že oproti loňskému třetímu čtvrtletí do kraje přicestovalo o 3 199 hostů více,
Většina turistů, tedy 79 % všech ubytovaných hostů, přijela do Moravskoslezského kraje z České republiky. Oproti stejnému období minulého roku návštěvnost rezidentů stoupla z 261 747 na 263 044 návštěvníků. Meziroční nárůst byl zaznamenán také u zahraničních turistů, kterých přijelo o 3 % více (z 68 787 na 70 689). Nejvíce turistů ze zahraničí přijelo z Polska (16 793 turistů), Slovenska (12 907) a Německa (7 224).
Nejvíce hostů (109 400) se ubytovalo v turistické oblasti Beskydy-Valašsko, druhou nejnavštěvovanější oblastí bylo Ostravsko (74 654). Největší meziroční nárůst návštěvnosti, a to o 8 %, zaznamenaly Jeseníky-východ, kde se v letních měsících ubytovalo 61 385 všech turistů. Turisté v regionu strávili celkem 1 012 327 nocí, v ukazateli doba pobytu vede Těšínské Slezsko – hosté tam v průměru přenocovali 4 noci.
„Věřím, že dlouhotrvající trend zvyšování návštěvnosti Moravskoslezského kraje bude pokračovat. Statistiky nás těší, nicméně je třeba jít číslům vstříc. Víme, že turisté jsou stále náročnější na kvalitu poskytovaných služeb. Pokud kvalitu dostanou, je velká šance, že přijedou znovu, doporučí nás svým přátelům a cestovnímu ruchu to vygeneruje nemalé peníze. Snažíme se na subjekty v cestovním ruchu v tomto směru působit, ukazovat možné cesty. Například v minulém týdnu naše krajská destinační společnost Moravian-Silesian Tourism pořádala konferenci o produktech v cestovním ruchu, na které jsme diskutovali trendy cestovního ruchu a aktivity, které by aktéři v cestovním ruchu měli tvořit, pokud chtějí být úspěšní. Záměrem kraje je upřednostňovat kvalitu před kvantitou a podporovat projekty, které kvalitu služeb garantují,“ uzavřel náměstek hejtmana kraje Jan Krkoška.